Ha tudatosan építed a klientúrádat, akkor valószínűleg megvannak a saját módszereid az új ügyfelek bevonzására. A HubSpot szerint azon vállalkozások 49,7%-a sikeresebben értékesít a „vendégmágnesek” használatától kezdve.
Sikerük hátterében a közvetített valódi érték áll, cserébe viszont új adatokat, email címeket kapnak, ami lehetőséget ad a végső értékesítésre. Bár ezek egyszerűek, valójában mégsem olyan könnyű létrehozni őket. Attól még, hogy az egész életed a fitneszről szól, kihívást jelenthet számodra a vendégmágnesek létrehozása. Ezért öt tippel segítünk most megtalálni a számodra megfelelőt.
Ezekről lesz szó:
Ingyenes táplálkozási tanácsadás
A legjobb vendégvonzó módszerek tényleges értéket jelentenek az ügyfeleid számára. A táplálkozás meghatározó eleme a fitnesz programok sikerének, és az egészséges életmódnak is. Így bár sokat vitatkozunk azon, ki adhat táplálkozási tanácsot, étrendet ügyfeleinek (ezt most nem fogjuk eldönteni), biztos vagyok benne, minden edző munkájában előkerül ez a téma. A vendégeket érdekli ez a téma, kicsit el is vannak veszve a sok információ között, hasznos számukra, ha segítesz nekik tájékozódni. Ez jó lehetőséget teremt az email listád bővítésére is.
Ez a lehetőség főleg azoknak jó, akik, kellő képesítéssel, már most is szolgáltatásuk részeként foglalkoznak a táplálkozással. Az általános javaslatokhoz pdf-es letölthető formában csatolhatunk tippeket javaslatokat, és máris értékes információt tudunk kínálni. Dietetikussal együtt dolgozva pedig személyre szabott étrendek is készülhetnek. Ha a személyi edzés a fókuszod, akkor is jól használhatod az alap táplálkozási elveket, praktikumokat érdeklődőid inspirálására.
Ne feledjük, sokak számára még mindig a Cola – kávé kombó jelenti a folyadékbevitelt. Ennek megváltoztatásához nem kell dietetikusnak lenni.
30 napos fitnesz kihívás
A 30 napos kihívás azok körében is népszerű, akik csak érdeklődnek a munkád iránt, de azoknak is hasznos lehet, akik már veled dolgoznak. Az első csoport számára betekintést adhatsz arról, mivel is foglalkozol, hogyan közelíted meg a szakmát. Meglévő vendégeid pedig kipróbálhatnak valami újat ezáltal.
Válassz olyan mozgásformákat, gyakorlatokat, amelyeket bármely szinten lévő emberek el tudnak végezni, és ezekből állítsd össze a kihívást. Mondhatod azt, hogy a cél pl. hogy guggolásból többet tudjunk elvégezni a 30 nap végére, de lehet a cél egyáltalán csak minden edzés teljesítése is. Ez az időtartam viszonylag hosszú, fontos, hogy ne unják meg a résztvevők. Ezért jó lehet, ha bizonyos időközönként küldöd az újabb gyakorlatokat, nehezítéseket, instrukciókat, vagy az is, ha közben kérsz a résztvevőktől képeket, vagy csak kommenteket a felületeiden. Ez éberen tartja az érdeklődést.
Ajándék gyakorlat videók
A járvány időszakában azoknál a kluboknál, akiknek nem volt online ajánlatuk, a vendégek nagy része szüneteltette bérletét. Ez értelemszerűen nagyon érzékenyen érintette a bevételeket. Sokan kezdték el keresni a megoldásokat, és fordultak az internetes megoldások felé. Például online videótárakat hoztak létre, ezeken keresztül próbálták fentartani a vendégek érdeklődését.
Személyi edzőként is jó ötlet lehet edzésvideók forgatása. Ezek által az érdeklő úgy érezheti, szakember foglalkozik vele, de mégis felkelthetik az igényt a személyes munkára is. Weboldaladon regisztrálva érhetik el a tartalmaidat, te pedig innen kezdve egyéb információkat, ajánlatokat küldhetsz számukra. Így ők egyre inkább az értékesítési tölcsér szűkebb része felé haladnak, és lesznek, akik vásárolnak is majd tőled.
Ingyenes edzésterv
Mindegy milyen régóta edz valaki, mindenki örül a strukturált edzéstervnek. Még akkor is, ha elégedettek a mostanival, szívesen próbálnának ki valami újat.
Bár tudjuk, hogy az igazi edzéstervhez szakember kell, aki személyre szabottá tudja tenni azt, alap ismereteket, irányvonalakat, az éttrendhez hasonlóan, itt is átadhatunk. Eredményként úgyis azt várjuk, belássák, egyedül nem egyszerű ez, és velünk akarjanak dolgozni.
A lenti témák biztosan sokaknak vonzók, és ezeken keresztükkönnyebben juthatnak el hozzád, hogy azután átadhasd a tudásodat nekik:
Izmosodj 30 nap alatt!
Adj le pár kilót az ünnepekig!
Ha valamilyen időtartamhoz, eseményhez kötöd az edzéstervet, akkor az érdeklődő úgy érezheti, kimarad valamiből, ha nem kezdi el. És máris beregisztrált az oldaladra.
Ingyenes online fitnesz konzultáció
Az ingyenes digitális konzultáció már magában is több jelentéssel bír. Eleve megadod vele az alaphangot, tehát hogy te egyáltalán online is elérhető vagy, így, vagy így is dolgozol. Sokak számára ez komoly érték, mert időben nem tudnának mást beilleszteni. Mások egyszerűen mindenképp veled akarnak beszélni, mert valaki téged ajánlott, pedig földrajzilag máshol élnek.
Az ingyenes találkozón jobban megismerheted az ügyfél szükségleteit, fájdalompontjait, ezáltal könnyebben adhatsz számára megfelelő ajánlatot. Ez lehetőséget ad munkád különlegességeinek bemutatására is. A konzultáció végeztével pedig egy előre megtervezett emailben foglalhatod össze a megbeszélteket, és küldheted el számára a továbbhaladás információit.
Összefoglalva
Fitnesz szakemberekkel beszélgetve sokszor tapasztalom, hogy küzdenek azzal, milyen módon juttassák el a tudásukat másokhoz. Ebben nyújtanak segítséget a fenti eszközök. Igen, időbe telik ezeknek a kialakítása, és azt is tudom vannak, akik idegenkednek ezektől. De ha úgy gondoltok rájuk mint valódi értékekre, már önmagukban is segítő eszközökre laikusok számára, akkor talán könnyebben fogjátok használni őket. Eredményként pedig többen fognak hozzátok járni, akiknek odaadhatjátok a teljes tudástáratokat.