A márkád ígéretébe érdemes kitartó szorgalommal, sok munkát fektetni. Ennek jelentése az az élmény, amit ügyfeleid elvárnak tőled minden egyes alkalommal, amikor kapcsolatba kerülnek a vállalkozásoddal. Nem számít, hogy személyesen találkoznak veled, vagy online regisztrálnak, az a legjobb, ha az élmény mindenhol ugyanaz.
Márkád annál értékesebb a vendégeid számára, minél jobban sikerül betartanod az ígéreteidet. Ezáltal ők elégedettek lesznek, és hosszan maradnak az ügyfeleid, sőt ajánlanak is másoknak. Hogy ez neked is a lehető legjobban sikerüljön, összefoglaltuk az alap tudnivalókat.
Ezekről lesz szó:
Mi a terméked?
Hogy pontosan lásd, melyek a márkád ígéretei, először azt kell tudnod, mit is árulsz valójában. Mert nem, nem személyi edzést, csoportos edzéslehetőséget, edzéstervet. Inkább valami hasonlót: egészséget, fittséget, vidámságot, magabiztosságot, életmódváltást, ép testben ép lelket, motivációt, támogatást, a hovatartozás érzését. Minden fitneszedző, edzőterem ezeket kínálja valamilyen formában. Ami viszont biztosan más nálad, az az, ahogyan a vendégeid érzik magukat a veled való közös munkától. Ez lesz az énmárkád alapja. Érdemes mélyebben foglalkozni ezekkel a kérdésekkel.
Mivel foglalkozol, és kinek szól ez?
Sokszor ezt a két egyszerű kérdést a legnehezebb megválaszolni: mivel foglalkozol, és kiknek szánod ezt leginkább? További értelmező kérdésekként nézd meg azt is, milyen terméket kínálsz (az edzés is termék), mire van szüksége a kiszemelt célcsoportodnak, mi hiányzik a piacról, mi az, amit még mások nem csinálnak? Ezek meg fogják határozni a márkád alap értékeit, amelyekhez mindennap, minden interakcióban tartani fogod magad, amiért te magad is igazán lelkesedni tudsz.
Mi ügyfeleid 5 legfontosabb témája?
Mit mondanak rólad vendégeid, mit a munkatársaid? Mit csinálsz jól, és mit nem? A visszajelzések rendszeres gyűjtése az egyik legfontosabb, amivel építheted a márkádat. Az eredmények által közelebb kerülsz ahhoz, amit ügyfeleid valóban szeretnének, ahelyett, hogy csak sejtenéd azt.
A visszajelzések azt is meg fogják mutatni kik a „szuperhős” ügyfeleid. Ezek azok, akik mindig jókat mondanak rólad, aktívan ajánlanak másoknak, hosszan járnak hozzád, és a legtöbb új embernek ajánlanak téged. Az ő véleményük jellemzően teljesen rezonál a márkád ígéreteivel.
Ha döntéseidnél odafigyelsz a visszajelzésekre, annak gyorsan meglehet a gyümölcse.
Mitől vagy különleges?
Mi különbözted meg téged mindenki mástól, aki ugyanazzal foglalkozik? Miért jönnek vissza folyamatosan a vendégeid? Ha vannak munkatársaid, nekik milyen céljaik vannak, miért dolgoznak? Ők hogy éreznek veled kapcsolatban? Minannyian ugyanazokat az értékeket képviselitek? Ha egy edzőteremnek dolgozol, tudsz azonosulni annak elvárásaival, márkájával? Egy vendég akkor érzi magát igazán jól, ha a takarítóktól kezdve a top menedzserekig, mindenhol ugyanazokkal az értékekkel találkozik, ugyanazokat az érzeteket kaphatja. Ez fog téged, a te helyedet igazán megkülönböztetni a versenytársaktól, és nem egy huszadik erőgép.
Tartsd magad az ígéreteidhez!
Amikor meghatároztad a márkád ígéreteit, már csak be kell tartanod őket. Egy dolog mondani valami, és egy másik meg is valósítani azt. Gondoljunk csak az Apple-re, milyen jól sikerül tartaniuk magukat a „Gondolkodj másként” szlogenhez! Ha állítasz valamit magadról, akkor a vendégek, munkatársaid azt fogják keresni nálad. Ellenkező esetben el fogják veszíteni az érdeklődésüket, és keresnek más edzőt, edzőtermet. Ezért itt is igaz a kevesebb több elve. Annyit ígérjünk, amennyit vállalni is tudunk. Az pedig hab a tortán, ha túlteljesítünk.
Lehet, hogy a mai trendeknek megfelelően az online, és az offline világban is mozogsz. Ígéreteidet mindkettőben következetesen kell tartanod, különben két különböző termékről kell beszélnünk. Bárminek amivel foglalkozol meg kell tartania a kapcsolódást az alap értékeidhez.
Összefoglalva
Énmárkánk meghatározásában jelentős lépés az önismeret. Nézzük meg, mások hogyan látnak minket. Legyen egyértelmű a környezetünk számára, hogy mit szeretnénk elérni és miért. Ha döntéseink, cselekedeteink harmonizálnak azzal, amiről folyamatosan beszélünk, hitelesek leszünk, és szívesen fognak az ügyfelek bennünket választani.