2022 januárjától már a világ több mint fele használja a közösségi médiát. 4.62 milliárd ember instagramozik, facebookozik, tiktokozik, vagy használ más platformot. Ma már teljesen hétköznapi, hogy a vállalkozások ezeken a csatornákon keresztül érik el azokat, akiknek a szolgáltatásaikat szánják.

A fitnesziparra ez különösen igaz. Csak a #fitness hashtagnek 180 millió használója van az Instagramon. Ebben a „zajban” kell a vállalkozásoknak népszerűsíteniük a szolgáltatásaikat, megtalálniuk a közönségüket.

Mivel a rengeteg, sokszor egymásnak ellentmondó információ zavaró lehet a számodra, összegyűjtöttünk néhány kapaszkodót a saját stratégiád kialakításához.

Ezekről lesz szó:

  • Építs közösséget

  • Már a munkatársaidat, munkaadóidat is itt fogod megtalálni

  • Próbáltad már  TikTokot?

  • Építsd fel a vonzó online karakteredet

  • Figyeld a trendeket

  • Ne csak posztolj, értékesíts is

  • Biztosan a megfelelő platformot használod?

Építs közösséget

Nem véletlenül hívjuk közösségi médiának. Az emberek manapság közösségeket keresnek, ahová tartozhatnak. Különböző platformjaid használatával ezt megadhatod nekik, egy olyan közeget teremthetsz számukra, amihez lojálisak lehetnek, amit szívesen ajánlanak másoknak is. Például a következőket is felhasználhatod branded erősítésére:

  • Készíts videókat
  • Szervezz kihívásokat
  • Használj ranglistákat

Manapság a videók könnyen létrehozhatók, és sokakat elérhetünk velük. YouTubeon, vagy Instagramon jelentkezhetünk élő, vagy előre felvett edzésvideókkal. Ha vannak más csatornáink is, könnyen megoszthatjuk őket az egyes platformok látogatói igényeinek megfelelően.

Bátorítsd ügyfeleid letöltésre, kommentelésre, megosztásra. Ezzel növeled az elköteleződésüket, és eléred, hogy sokat beszéljenek rólad. És ez folyamatosan növeli a posztjaid sikerét a médiában.

A kihívásoknak nem csak a teljesítése a lényeg. Általuk már eleve erősíted kapcsolatodat a vendégeiddel, ha pedig ők meg is osztanak magukról élményeket edzés közben, az komoly marketing élménnyel bír.

Sokan szeretnek versengeni a vendégek közül, így a ranglistáknak, az eredményeik közlésének is van létjogosultsága. De nem csak a legjobbakat kell dicsérni, érdemes elismernünk a befektetett energiát is. Ha azt látják, hogy nálad eredményeket érnek el a vendégeid, és boldogok is ettől, annál kevés meggyőzőbb van az érdeklődők számára.

A munkatársaidat, munkaadóidat is már itt fogod megtalálni

Ha növekszik a vállalkozásod, elérkezhet az a pillanat, amikor már egyedül nem leszel elég mindenre. Viszont világszerte komoly problémát jelent a megfelelő munkatársak megtalálása, akik pont beleillenének a mi képünkbe.

A social médián keresztül lehetőségünk van bemutatni kik vagyunk, milyen a szemléletünk, mit várhatnak a velünk dolgozók. A mémek, videók, képek, cikkek, mind erről adnak képet. Jó, ha a legjobbak számára mi vagyunk a cél, a hely, ahol dolgozni akarnak.

Viszont ugyanígy, ha te keresel munkát, biztos lehetsz benne, a lehetséges munkadód meg fogja nézni a közösségi oldalaidat, weboldaladat. Ez ma már megelőzi az önéletrajz elolvasását. Ezért gondold át, mit jelentetsz meg magadról ezeken a felületeken, mi az, ami erősíti az énmárkádat, és mi nem.

Próbáltad már a TikTokot?

Ha hozzám hasonlóan 40 felett vagy már, akkor lehet a TikTok számodra inkább az állandó harc forrása a gyerekeiddel, mintsem marketing eszköz. De a social média használatának egyik szépsége az eloszló közönségben rejlik. 16-24 éves korosztályban nagyon népszerű, őket biztosan előbb fogod rövid videóiddal elérni, mint egy hosszú szakmai cikkel a Facebookon.

A TikToknál a humor a nyerő. Tartsd meg a végletekig letisztított szövegedet a YouTube videódnak, itt inkább a személyesség, az eredetiség a fontos.

Ha nincs jobb ötleted, kifigurázhatsz fitnesz trendeket, vagy fitnesz mítoszokat. Ez máris kapcsolatot teremt a személyi edző életmódja és a „laikusok” között.

De csak akkor csináld ezt, ha fiatalokkal szeretnél dolgozni, és jól áll neked. Egyébként csak ciki lesz…

Építsd fel a vonzó online karakteredet

Itt persze nem arról beszélünk, hogy valaki jól néz ki cicanadrágban. Ez inkább valaki személyes vonzerejére vonatkozik, aki lenyűgözi követőit a közösségi médiában. Ha odafigyelsz néhány apróságra, könnyebben építhetsz bizalmat a lehetséges követőid felé.

Ezzel a négy lépéssel foglalkozz:

  1. A történeted – Ki vagy te?
  2. Példabeszédek – Mesélj magadról
  3. Vannak hibáid – Nem vagy tökéletes, igaz? Mi tesz emberivé?
  4. Nem szerethet mindenki – Legyen inkább saját szilárd véleményed.

Ezek az elemek jelentősen meghatározzák, hogyan viszonyulnak hozzád a követőid. Érdemes jól átgondolni őket!

Ne félj megmutatni magad, hiszen az emberek sokkal előbb kötődnek hozzád, mint a szolgáltatásaidhoz.

Figyeld a trendeket

A trendek követése segít aktuálisnak, hitelesnek maradnod. Ezek gyorsabban változnak, mint az interval edzés gyakorlatai, így figyelni rájuk egyet jelenthet az eléréseid sikerével.

Lehetsz a legnagyobb social guru, de jegyezd meg, hogy nem minden TikTok trend, Facebook challenge vagy Instagram hashtag, felel meg te brandednek, követőtáborodnak. Gondold át, ki vagy te, kikhez szólsz, és ennek megfelelően válassz okosan a lehetséges eszközök közül!

Ne csak posztolj, értékesíts is

Önmagában a posztolásnak kevés értelme van, ha ez nem támogatja az eladásaidat, legyen az akár személyi edzés, online coaching, vagy csoportos edzés.

A tartalmak jó esetben a honlapodra mutatnak, vagy ott olvashatják el a cikkeidet, vagy más tartalmaidnál legyen link, ami szolgáltatásaidhoz vezet. Sokan félnek ettől a lépéstől, pedig ha valakinek szimpatikus a munkád, akkor kíváncsi is, hogy mennyiért, milyen formában dolgozhatna együtt veled. És különben is mi történik, ha erre odafigyelsz? Lehetőséget adsz magadnak, hogy sokakhoz juthasson el a tudásod.

Biztosan a megfelelő platformon vagy?

Sok időd spórolhatsz meg, ha a megfelelő felületeket választod a kommunikációra. Nincs mindenki mindenhol, tudnod kell, a te lehetséges vendégeid hol járnak.

A Facebooktól kezdve, a  Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest, LinkedIn érintésével a TikTok-ig, nagy a választási lehetőség.

Ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak minden egyes platformnál:

  • Elérem vele a közönségemet?
  • Belefér a költségvetésembe?
  • Hatékonyan tudom vele közvetíteni az üzeneteimet?
  • Mérhető a teljesítménye?
  • Jól dolgozik együtt a többi választott csatornámnál?

Ezzel együtt azt is megvizsgálhatod, eléred-e az elvárásaidat a mostani felületeiddel? Lehet csak megszokásból használod őket eredmény nélkül. Van olyan, hogy egy új, bátor lépés vezet sikerre.

Összefoglalva

Nehezen lehet ma megkerülni az online jelenlétet. Viszont különösen fontos, mit mutatunk magunkról az egyes platformokon, és az is, egyáltalán melyiket használjuk a munkánkhoz. Ha jól csináljuk, akkor időrabló tevékenység helyett a világ legolcsóbb, leghatékonyabb marketing eszköze lehet a kezünkben.

CSATLAKOZZ HOZZÁNK