Abban, hogy sikeres fitnesz szakember lehess, óriási szerepet játszik vendégeid motivációja. Ha ebben segíteni tudsz nekik, akkor egyre aktívabbá válnak, megváltoztatják szokásaikat, és folyamatosan veled szeretnének dolgozni.
Ezekről lesz szó:
Használd a social médiát
Manapság a social média használata megkerülhetetlen a fitnesz szakemberek munkájában. És már nem csak úgy mondjuk, kutatások is vannak rá (University of Pennsylvania Annenberg School for Communication). Fitnesz szakemberként szinte biztos, hogy jelen vagy ezeken a felületeken – igyekezz is a lehető legjobban kihasználni őket!
Hogyan motiválhatod vendégeidet a közösségi média segítségével? A motivációs üzenetektől, a támogató csoportok létrehozásán keresztül, a vendégek saját sikereinek megosztásáig, szinte végtelen a lehetőségek tárháza. Mivel a vendégek egyébként is rengeteg időt töltenek ebben a térben, ez nagyon időhatékony, közvetett módja az ő elérésüknek.
Állíts kihívásokat vendéged elé
Egy másik fontos eszköz, amivel támogathatjuk vendégeinket céljaik elérésében, ha fitnesz kihívásokba vonjuk be őket. Ennek oka az, hogy:
- a versengés vidámabbá teheti a testmozgást,
- olyan keretet ad az edzésnek, amit könnyű követni.
A vendég számára is jobb, ha a végcélt ha kisebb kihívásokra, feladatokra bontjuk. A kisebb mérföldkövek teljesítése sikerélményt fog jelenteni, ami nagyon jól hat vendégeink önbizalmára. Egyszerűen elhiszi, hogy sikeres lehet az úton.
Használj applikációt munkádhoz
A jól megválasztott applikáció egyszerűen kezelhető, hatékony megoldásaival szolgálja a vendégélményt, ezáltal a motiváció erősödését is. A technológia könnyebbé, professzionálisabbá teszi a mindennapi feladatokat, amivel a személyi edző találkozik a munkája során.
Az applikáció abban is segít, hogy a vendégnek azt adjuk, amire valóban szüksége van. Egyszerűvé válik a fejlődésének követése, és a vele való kommunikáció is. Mindezzel nagy hatással lehetünk céljai elérésére.
Légy pozitív és türelmes
Nem lehet eleget hangsúlyozni ennek a jelentőségét, hiszen túlzottan is természetesnek vesszük. Értjük, hogy kedvesnek, pozitívnak kell lennünk a vendéggel, ezzel is támogatjuk az önbizalmát, a saját képességeibe vetett hitet. Mégis sokszor az edzőnek kemények meg kell dolgoznia azért, hogy jól érezhesse magát a saját bőrében, és ezt őszintén tudja másoknak is átadni.
Fontos láttatnunk, kiemelnünk a legapróbb haladást is. Jó, ha el tudjuk ismerni a befektetett energiát, igyekezetet. Ezzel erősíthetjük vendégünk hitét abban, hogy jó úton halad.
Állíts fel elérhető célokat
Segíts vendégednek reális, elérhető célok felállításában. Máskülönben könnyen elveszítheti érdeklődését. A végső eredményekig sok kisebb lépés vezet. Támogasd őt megfogalmazni ezeket.
Amellett, hogy megvalósítható legyen a cél, határozz meg határidőt is az elérésére. Beszélgess vele arról, hogy miért fontos számára mindez, és az elhatározásait alakítsd át mérhető mérföldkövekké is. Az eredményeket mindig láttasd számára is, hogy lássa, megéri dolgozni.
Tedd egyértelmű számára, mennyire fontos az ő szerepe mindebben. Te támogatod a szakmai munkáddal, de neki is teljesítenie kell a vállalásait.
Kapcsolódó cikk: Állapotfelmérés
A jutalmat mindenki szereti:)
Találd ki, mivel tudnád jutalmazni vendégedet a kisebb célok elérésekor. Mindenki örül az apróságoknak. Ez sok minden lehet, kezdve az online/offline plakettől, az ajándék gyümölcslén keresztül a recepción, az ingyenes edzésalkalomig. Nézd meg, milyen lehetőségeid vannak erre, de a legfontosabb a figyelem.
Tehát ha határidőre eléri a megbeszélteket, jutalmazd meg. Viszont azokról se feledkezz meg, akiknek valamiért mégsem sikerül, de megtettek minden tőlük telhetőt. Kevés frusztrálóbb dolog van annál, amikor valaki éppen hogy csak lemarad a teljesítésről.
Kinálj valami újat
Végül figyelj a változatosságra! Igazán őszintén, a vendégek sokszor azért motiválatlanok, mert egész egyszerűen unják az edzést. És ez úgy is megtörténhet, ha valakinek edzője van… de ez a valóság.
Az emberek nagy része közel sincs olyan jó formában mint te, nem is annyira lelkes a testmozgásért, nem látja meg minden gyakorlatban a valódi hasznot. Nagyon fontos, hogy változatossá tedd az edzésmunkát, használj új gyakorlat, helyszíneket, más megközelítéseket az edzéstervben. Természetesen mindig szem előtt tartva a szakmaiságot, a végső célt. Annál is inkább fontos ez, mert az egyik legfőbb indok, amiért az emberek pl. személyi edzővel dolgoznak, az a változatosság.
Ha az egyéni vendégeid nyitottak erre, akkor időnként szervezz nekik kiscsoportos, vagy páros edzéseket, találj számukra hasonló embereket, akikkel motiválhatják egymást. Ez utóbbi történhet személyesen is, vagy akár online csoportok formájában is megtalálhatják egymást a hasonló célokért küzdők.
Összefoglalva
A fenti tippek lényegében a célok tudatos megfogalmazásáról, a kihívások tervezéséről, jutalmazásról, pozitív kommunikációról szólnak. Ezek minden sikeres személyi edző munkájának építőkövei. Ha következetesen alkalmazod őket, könnyebb lesz vendégeidet végigvezetned a céljaik felé vezető úton.
A motiváció nem egy állandó jelenség, és meg kell különböztetnünk a kezdeti lelkesedést is a későbbi megtartástól. Nem állandó, lesznek könnyebb, és nehezebb napok is természetesen. Sokszor az edzőknek is nagy kihívás szembesülni azokkal a napokkal, amikor semmi nem megy.
Viszont nincs annál szebb, amikor látod a vendégeidet legyőzni a nehézségeiket, tudatosan változtatni a szokásaikon, fejlődni. És ebben te vagy ott mindig mellette. Csodálatos munka ez, nem?